|
 |
|
|
Avtor
|
Komentar
|
Freerider2
Vozam se bez kacige
Posts: 121
(26/11/03 22:16)
|
Re: in plošča je dobila noge...
Če bi vsaj vsi upoštevali to kar piše na plošči.
|
yurko
Z rokami v žepih...
Posts: 647
(26/11/03 23:24)
|
Re: in plošča je dobila noge...
Bojim se, da bodo zavedni ljubitelji obeležij in plošč le-te odnašali dol iz preproste bojazni, da jih ne bodo odnesli strokovnjaki. Bodo vsaj lokacije ostale nepoškodovane in urejene, kar se za zid kapitolskih gosi ne bi moglo trditi. Nepoznavalcu razmer že bežen pogled na zid pove le eno - VANDALI.
|
SFronta
Tomaž The Horrible
Posts: 1958
(27/11/03 2:06)
|
Uradno in visoko strokovno uničevanje dediščine
Citat: Zaradi nestabilne podlage in drsečega terena je bila nevarnost, da pride do uničenja plošče. Zato smo smo se odločili, da ploščo snamemo in jo prenesemo v Tolminski muzej.
Si znate in zmorete predstavljati, kaj bi naši vrli strokovnjaki naredili, če bi imeli na skrbi varovanje in ohranjanje stolpa v Pisi? Le kdo bi razumel italijanske varuhe dediščine, ki za stolp zapravljajo milijone in se trudijo z njegovim varovanjem na nestabilni podlagi...
|
SFronta
Tomaž The Horrible
Posts: 1962
(27/11/03 17:46)
|
Re: in plošča je dobila noge...
Z uradnega naslova nam je bilo vsem tistim, ki se ne strinjamo s sramotnim početjem "stroke" (samostojno ali v španoviji z raznimi "obnovitelji" in graditelji Disneylandov) z dediščno soške fronte, svetovano, naj napišemo vlogo na naslednje naslove:
- Inšpektorat za kulturno dediščino
- Slovensko konservatorsko društvo
- naravnost ministrici za kulturo
Kdor bi želel dodati svoj podpis, naj se mi oglasi prek maila. Smiselno bi bilo tudi napisati kakšno javno pismo o tem, kaj se dogaja. Lahko ga napišem, vendar se sam več ne bom podpisoval po njega. Ne zaradi tega, ker bi se morda bal "ploskovcev", pač pa zato, ker je javno nerganje enega nesmiselno in neproduktivno.
|
TolMost
Ni treba nič
Posts: 111
(27/11/03 18:01)
|
Re: in plošča je dobila noge...
Uroš, Urška, gost, J, ali kdorkoli, ki ima dostop do plošče, za vas imam eno veliko prošnjo. Bi nas mogoče lahko kdo obvestil o tem, kako poteka restavriranje plošče in kakšni so nadalnji načrti zanjo? Zelo nas skrbi kaj se dogaja z njo. Lahko bi poslali kakšno fotko njenega trenutnega stanja, a to bi bilo verjetno že preveč, kajne.
V upanju na ugodno rešitev moje prošnje, se vam v naprej lepo zahvaljujem.
|
bojan64
Firbec s 1001 vprašanjem
Posts: 277
(28/11/03 9:32)
|
Re: Uradno in visoko strokovno uničevanje dediščine
Mene pa v zvezi z obnovami zanima sledeče:
Kdo nadzira take obnove in kdo za njih odgovarja?
Ali so ti nadzorniki dejansko z zgodovinskim znanjem podkovani v takšni meri, da se jim tako delo zaupa?
Ali nadzorniki to delajo samo zato, da vlečejo plačo ali delajo to s srcem, veseljem in iz "zaljubljenosti" oz. nekakšne odvisnosti od SF?
Kolikokrat so se ti obnovitelji obrnili (v kolikor sami niso imeli podatkov) na koga iz tega foruma, ki je z raznimi podatki, znanjem , terenskim poznavanjem, fotodokumentacije zelo dobro založen in oborožen.
Nič nimam proti, da se stvari obnavljajo ali vzdržujejo, saj če se ne bodo, bo za njih poskrbela narava.
Se pa popolnoma strinjam s tistimi, ki pravijo, da bi se pred obnovami moralo pridobiti eventuelne originalne dokumente in fotografije ter s tem obnove prilagoditi avtentičnim objektom.
Ker me je na žalost zgodovina SF začela zanimati dokaj pozno, bi si rad v prihodnosti še ogledal spomenike in obeležja in to če se le da originale in na originalnih mestih.Tudi mlajše generacije bodo imele enake želje saj se mi zdi, da se v zadnjem času zanimanje za SF povečuje. Potrebno je priznati, da je za to zaslužen tudi Kobariški muzej.
|
Vinko Avsenak
Registriran
Posts: 31
(29/11/03 1:15)
|
RE: in plošča je dobila noge...
Mislim, da se bodo takšna izginotja spominskih plošč še dogajala. Podobno se je pred leti že zgodilo s ploščo pri Klužah, katero je leta 1613 postavil bovški župan Georg Phillip von Gera. Nekega lepega dne je ni bilo več. Povsem sem bil že prepričan, da so jo ukradli, še posebno zato, ker niti odgovorni okrog Kluž niso o tem vedeli nič. Kasneje sem izvedel, da so jo sneli restavratorji regionalnega zavoda. Sedaj je kot Mona Lisa razstavljena v trdnjavi Kluže, a kopije na prvotni lokaciji verjetno ne bom nikoli dočakal. Vsekakor nimam nič proti temu, da se ogroženi spomeniki strokovno restavrirajo in zaščitijo, in če je res potrebno, celo prenesejo na varnejše mesto (v muzeje, galerije itd). Le tako jih bomo iztrgali zobu časa in jih očuvali zanamcem. Vendar pa smatram, da bi bilo potrebno na prejšnje lokacije zato postavljati kopije. Ker temu žal ni tako, se čutim opeharjenega in osiromašenega.
|
SFronta
Tomaž The Horrible
Posts: 1979
(29/11/03 5:03)
|
RE: in plošča je dobila noge...
Citat: Ker temu žal ni tako, se čutim opeharjenega in osiromašenega.
Da, ostali tudi.
Mislim, da je bilo varovanje in ohranjanje gosi na izvirni lokaciji povsem izvedljivo. Pri odločanjih, ali spomenik odnesti v hrambo v muzej ali pa se odločiti za njegovo varovanje na lokaciji, bi moralo imeti drugo vedno prednost.
Čudi me, kako so spregledali, da so kapitolske gosi prave kapitolske gosi le na lokaciji, v muzeju so le še kos betona. Pri nepremični dediščini je lokacija neločljivi sestavni del objekta.
Prišli smo na najnižjo možno točko, ko se moramo bati, kaj bo naslednjič "ušpičila" stroka.
|
von Gorz
Registriran
Posts: 37
(29/11/03 9:36)
|
Re: in plošča je dobila noge...
Pa ja ne, da bodo tudi "Hermanna" prenesli v dolino in ga restavrirali, postavili v muzej in na njegovem mestu pa postavli kopijo!
Edited by: von Gorz at: 29/11/03 9:38
|
jasmina
Ne dam Goliča za vetrnice!
Posts: 42
(29/11/03 18:19)
|
...in plošča je izginila
pred nekaj leti je podobno nenajavljeno izginil kamen nad Krkavčami -geocities.com/slohoroskop/krkavski.php
po časopisih so vaščani zagnali kraval, kdo da ga je ukradel, pa so jih šele takrat pomirili s strokovne instance, da bodo kamen očistili in vrnili - in res stoji zdaj tam, ves zgloncan.
|
SFronta
Tomaž The Horrible
Posts: 1984
(29/11/03 19:36)
|
Re: ...in plošča je izginila
Citat: po časopisih so vaščani zagnali kraval, kdo da ga je ukradel, pa so jih šele takrat pomirili s strokovne instance, da bodo kamen očistili in vrnili - in res stoji zdaj tam, ves zgloncan.
Sodeč po odgovoru ZVKD (glej nazaj), se z gosmi to ne bo zgodilo. V vsaki stroki imamo Gaussovo distribucijo strokovnosti; na osnovi dosedanjega početja lahko z statistično analizo primerov nedvoumno jasno dokažemo, da tisti segment stroke, ki upravlja z dediščino soške fronte, po strokovnosti ne spada v njen vrh.
Če sem prav informiran, se obeta huda kritika "stroke", ki je odgovorna za dediščino soške fronte v Sloveniji, celo v knjigi (pri)znanega avtorja, ki naj bi izšla naslednje leto. Počakajmo in se pustimo presenetiti.
|
dimic
Neznan(a)
(30/11/03 6:05)
|
Dodatek, žal prepozno
V razmislek:
Sie zogen aus lahko v nemščini pomeni, da "so se odpravili" . je tudi bolj logično...
|
SFronta
Tomaž The Horrible
Posts: 1989
(30/11/03 13:20)
|
Re: Dodatek, žal prepozno
Super, tako bi se slišalo res popolno.Citat: Sie zogen aus lahko v nemščini pomeni, da "so se odpravili" . je tudi bolj logično...
Simon, Yurko, sta videla, kako se je na najlepši možni način na delu pokazalo bistvo registra?
Edited by: SFronta at: 30/11/03 16:28
|
yurko
Z rokami v žepih...
Posts: 654
(30/11/03 16:16)
|
Re: Dodatek, žal prepozno
Citat: Simon, Yurko, sta videla, kako se je na najlepši možni način na delu pokazalo bistvo registra?
"Oh, širjenje informacij po neporebnem privede le do tega, da ti razni pametnjakoviči solijo pamet, čeprav nimajo pojma o čem se gre.
Podatke o objektih in objekte moramo skriti, saj jih tako le ogrožamo.
Poglej zadnji primer: če noben ne bi vedel, da gosi sploh obstajajo, na tej strani ne bi zganjali takšnega kravala in marsikdo bi lahko mirneje spal, ne pa da ga ljudje po telefonih sprašujejo o banalnih stvareh. Lahko bi mirne duše delali, ne pa da iščemo način, kako laični javnosti razložiti strokovne razloge za izvršena dejanja. Dovolj nam je tega, da se amaterji vmešavajo v naše strokovno delo!" mi je zvenelo v ušesih, ko sem si predstavljal, da prisluškujem pogovoru dveh strokovnjakov.
|
SFronta
Tomaž The Horrible
Posts: 1992
(30/11/03 20:09)
|
Re: Notranji nadzor
Si si samo predstavljal ali pa imaš mogoče res kje napeljane kakšne prisluškovalne naprave? Citat: ... mi je zvenelo v ušesih, ko sem si predstavljal, da prisluškujem pogovoru dveh strokovnjakov.
Verjetno bo moralo preteči še veliko vode, preden bodo tudi v tej stroki obstajali podobni organi, kot jih že imajo zdravniki in novinarji.
|
SFronta
enfant terrible
Posts: 2029
(7/12/03 8:31)
|
48. člen ZVKD
48. člen ZVKD.Citat: 48. člen
(splošna prepoved škodljivega ravnanja z dediščino in spomenikom)
Nihče ne sme ravnati z dediščino ali spomenikom tako, da ogrozi njun kulturni pomen.
Prepovedana je raba spomenika na določen način ali za posamezne namene, če bi taka raba ogrožala obstoj ali vplivala na neokrnjenost spomenika. Iz enakega razloga je prepovedano tudi premeščanje ali prenašanje spomenika.
|
a
Neznan(a)
(8/12/03 18:48)
|
a
Sem malo premišljeval. Ali je spomenik z gosmi umetniško delo večeje vrednosti? Pa ne le ta ampak tudi neštete plošče nazadnje ta iz Drežnice.
Vsekakor ne. Umetnik je bil samouk, kakršnih je med zidarji veliko in ob vsaki novogradnji nastajajo umetniški izdelki podobne izrazne in umetniške vrednosti. Kdor ne verjame naj pogleda na kakšnem gradbišču na ploh za šolajne imenovan tudi bosanka in takoj bo lahko našel raznorazne rizbice največkrat spolne vsebine.
Kot zanimivost takšne risbice in napisi so na bosankah še ohranjeni v nekaterih bunkerjih Rupnikove linije nad Žiremi.
No ker plošča ni imelanobene umetniške vrednosti ji lahko prisodimo le zgodovinsko, ki 'špa je vsekakor vezana na prostor, kjer je nastala, saj nas opominja na nek zgodovinski dogodek, ki je vezan na neko mikro lokacijo. Kot takega gosi nebi smeli odstraniti. Bi ga pa morali zavarovati.
Že dolgo opozarjam da varovanje vsepovprek, kot se ga gredo nekateri fundamentalisti, ki podobno kot hamasovci brez pomisleka udejanijo zamišljeno, ne vodi nikamor. Mar bodo po popotresnih gradbiščih obračali bosanke in gledali kam je kakšen delavec kaj narisal, pa vse odnesli s seboj?
Ali je kulturna dediščina res tisto, kar je starejše od 90 let?
Tem renovatorjem, al kako se že imenujejo, bi rad povedal to. Njihova naloga je spremljanje predmetov večjih vrednosti umetniških izpovednih in zgodovinskih od njihovega nastanka dalje. To pa je težko saj morajo v sodobnosti ugotoviti kateri predmeti so to in kateri ne. Ali se niso za to šolali?
Spremljati na forumih kaj je zanimivo in kaj ne, potem pa predmete ki so dobro predstavljeni ne pa nujno najbolj zanimivi, odnesti brez vednosti vseh je pod kritiko in vredno kvečjemu kakega zabitega zbirateljskega obsedenca ne pa oseb ki se štejejo sami sebe seveda za strokovnjake.
Dejansko zbiralci in drugi navdušenci delamo delo za njih. Povemo jim kateri predmet ima vrednost in kateri ne, oni jih le poberejo. Obnašajo se kot zasvojeni ljubiteljski zbiralci, ki jih je žal že tako in tako preveč med nami. Ali potem te uradbne sploh še potrebujemo? In najhuje mi jih plačujemo!
|
SFronta
enfant terrible
Posts: 2038
(8/12/03 19:55)
|
Vrednotenje
Citat: Sem malo premišljeval. Ali je spomenik z gosmi umetniško delo večeje vrednosti?
Zagotovo ni, ima pa izjemno pričevalno, zgodovinsko vrednost. Enako bi lahko rekli za grafit "W LA PACE 1916" s Krnčice, ki ga je uničil potres. Njegova vrednost je bila seveda le tam, v okolju, kjer je stal.
Merila vrednotenja so sicer lepo napisana v Strokovnih osnovah:
Citat: Že dolgo opozarjam da varovanje vsepovprek, kot se ga gredo nekateri fundamentalisti, ki podobno kot hamasovci brez pomisleka udejanijo zamišljeno, ne vodi nikamor. Mar bodo po popotresnih gradbiščih obračali bosanke in gledali kam je kakšen delavec kaj narisal, pa vse odnesli s seboj?
Ali je kulturna dediščina res tisto, kar je starejše od 90 let?
Se popolnoma strinjam, moj fundamentalizem je drugje. V nekaj preprostih pravilih, aksiomih, postulatih spomeniškega varstva. Najprej naredi pregled ohranjene dediščine. To je absolutno prva naloga. Ko boš imel pregled, dediščino ovrednoti. Ko jo boš imel ovrednoteno, se odloči za primerno SELEKTIVNO varovanje. In nenazadnje, ne posegaj v nedokumentirane in neovrednotene objekte, nikoli, nikdar, v nobenega. Vse, kar počneš, pedantno dokumentiraj, tudi če gre za najbolj banalno zadevo, kot so risbice spolne vsebine v bunkerjih (te bi bile lahko enako kot W LA PACE visoko ovrednotene, pa ne le po enem merilu - tudi sicer velja, da banalnost razkrije šele vrednotenje, prej pa se do objekta v postopkih obnašaj, kot da je najbolj vreden)Citat: Tem renovatorjem, al kako se že imenujejo, bi rad povedal to. Njihova naloga je spremljanje predmetov večjih vrednosti umetniških izpovednih in zgodovinskih od njihovega nastanka dalje. To pa je težko saj morajo v sodobnosti ugotoviti kateri predmeti so to in kateri ne. Ali se niso za to šolali?
Spremljati na forumih kaj je zanimivo in kaj ne, potem pa predmete ki so dobro predstavljeni ne pa nujno najbolj zanimivi, odnesti brez vednosti vseh je pod kritiko in vredno kvečjemu kakega zabitega zbirateljskega obsedenca ne pa oseb ki se štejejo sami sebe seveda za strokovnjake.
Dejansko zbiralci in drugi navdušenci delamo delo za njih. Povemo jim kateri predmet ima vrednost in kateri ne, oni jih le poberejo. Obnašajo se kot zasvojeni ljubiteljski zbiralci, ki jih je žal že tako in tako preveč med nami. Ali potem te uradbne sploh še potrebujemo? In najhuje mi jih plačujemo!
K temu nimam ničesar dodati. Po drugi strani pa...
Za celotno nepremično dediščino soške fronte je v ZVKD OE Nova Gorica zadolžena ena sama konservatorka, ki se pred tem s soško fronto ni ukvarjala in je padla v zadevo kot popoln padalec. Kolikor vem, je stanje v dotičnih ustanovah v precejšnjem razsulu (ne vem, ali tudi tu ne plačujejo dnevnic in kilometrin za terensko delo), po drugi strani pa bi si bilo z zunanjimi sodelavci na terenu relativno lahko delo urediti tako, da bi človek le križem rok nadziral stanje in usmerjal aktivnosti. Servilnost uničevalcem dediščine pa je res povsem odveč in v pravo sramoto nekomu, ki se ima za varuha dediščine in je iz proračuna plačan za to delo...
Če bi bil jaz na mestu odgovorne konservatorke, bi raznim "obnoviteljem" postavljal takšne kulturnovarstvene pogoje (ustrezen kader, priprava detajlne projektne dokumentacije, ureditvenih načrtov, dokumentiranja vseh del), da bi jim ob izpolnjevanju vseh pogojev za pridobitev kulturnovarstvenega soglasja zmanjkalo časa in volje za vse krampaške eskapade in ostale neumnosti.
Če bi morali pred posegi pripraviti podrobno projektno dokumentacijo, bi jih ta tudi prisilila k razmišljanju, kaj sploh počnejo in hočejo narediti, ne pa tako kot zdaj, ko si nihče ne vzame niti 5 minut za razmislek, delovne brigade pa kar nekaj "obnavljajo in urejajo". Zadeva bi imela enak učinek kot uporaba stativa pri fotografiji, kjer največja prednost njegove uporabe na terenu ni ostrina posnetkov, pač pa njihova vsesplošna boljša kakovost, saj te uporaba stativa upočasni in ti da čas, da posnetek res NAREDIŠ počasi in s premislekom.
Glede tega je vendar treba jasno povedati tudi, da imajo gospodje "obnovitelji" direktno vezo na MzK, kar pomeni, da lahko s pomočjo vez in poznanstev z vrhovih politike (= korupcija), gladko prekočijo in ignorirajo odgovorno konservatorko in vse zakone. Kot smo se lahko prepričali, jim kakšen zakon celo prilagodijo v njihov prid - primer tistega zakona, ki je gradnjo Disneylandov uvrstil med najnujnejše sanacije kulturne dediščine v Sloveniji za obdobje 2004-2008.
Edited by: SFronta at: 9/12/03 11:53
|
gamagt
Neznan(a)
(9/12/03 12:13)
|
Gosi
Z a-jem se ne strinjam, da je to prredmet, ki nima umetniške vrednosti, kaj pa piramide, Akropola ... Seveda plošče s tem ne moremo primerjati. Plošča ima svojo vrednost od obdobja vojne naprej. Mogoče bo čez 1000 let, če se bo ohranila, prav tako vredna.
Kaj je torej zdaj s ploščo, ali je že nazaj, ali bo ali kaj?!
|
TolMost
Ni treba nič
Posts: 120
(9/12/03 16:29)
|
Re: a
Se še odločajo ali bo šla v Goriški, Kobariški ali Tolminski muzej.
|
|
-
-
Splošno
-
-
 |
 |
|
 |
|
 |